.................
................................................
....Hebatnya Pencipta.....
-----------------------------------------------
Siapa kita untuk membangga diri?

Radio Islamik (Indonesia)

" ISLAM DIHAYATI, RAJA DITAATI, RAKYAT DINAUNGI "

Suara Bacaan Yang Tetap Diingati

Berita Kepada Kawan

Pengorbanan

Dari Ku Untuk Mu

Logo KPM Kini

Logo KPM Kini

Ikhlas Bertugas - Menginsafi Perjalanan Ini

Thursday, April 25, 2013

Apabila beralih arah ...semuanya U Turn

Mat Taib ajak Melayu sokong DAP

  , 25 Apr 2013
PAYA JARAS: Bekas Menteri Besar Selangor Tan Sri Muhammad Haji Mohd Taib, yang menyerahkan borang menyertai PAS baru-baru ini mengajak orang Melayu untuk memberikan sokongan kepada DAP dan Pakatan Rakyat dan tidak termakan dengan propaganda Umno dalam pilihan raya ini.

“Jika anda memberikan undi kepada pemimpin seperti Tony Pua, Rafizi Ramli… pemimpin-pemimpin muda ini, saya memberitahu anda bahawa semua agensi kerajaan akan menjadi lebih selamat di tangan mereka,” kata beliau yang lebih dikenali Mat Taib dipetik berkata oleh The Malaysian Insider ketika berceramah di kampung Paya Jaras Hilir semalam.

Mat Taib berkata DAP kini ialah sebuah parti yang penuh pemimpin muda berkebolehan yang lebih mementingkan kepentingan awam daripada perkara lain.

Ditambah pula dengan pemimpin berkaliber di PAS seperti timbalan presidennya Mohamad Sabu dan naib presiden Datuk Husam Musa, Mat Taib berkata Pakatan Rakyat sudah bersedia untuk membawa Malaysia ke ketinggian yang baru.

“Ini adalah pemimpin Kelas A… Saya memberitahu anda PAS-DAP-PKR sudah bersedia untuk mengambilalih sebagai kerajaan yang baru,” tegasnya.

Menyentuh mengenai cara berterusan BN menakutkan orang Melayu dengan dakwaan ‘Cina akan berkuasa’ jika PR memerintah, Mat Taib menyifatkannya sebagai idea yang palsu.

“Mereka sedang cuba menakutkan orang Melayu dengan berkata DAP sedang cuba mengawal kerajaan. Ini sama seperti menakutkan anak-anak kita dengan menjerit ‘Hantu’. Tiada hantu sebenarnya. Kita cuma nak takutkan anak kita. Orang Melayu tidak sepatutnya berasa takut,” terang beliau lagi.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

mYcALeNdEr

TUAN ADALAH SAHABAT SAYA


BUAT SAHABAT YANG LAHIR PADA HARI INI SELAMAT MENYAMBUT HARI LAHIR DENGAN SENTIASA MUHASABAH DIRI KE ARAH KEBAIKAN

"Insan Berkualiti Sentiasa Berusaha Menambahkan Amal Makruf dan Sentiasa Berusaha Mengelakkan Nahi Mungkar"

KLIK SIARAN PILIHAN ANDA

mY pLAYLIST

&&&&&&&&&&&&& POP Yeh Yeh Ungu

Kelih-Dengar deh