.................
................................................
....Hebatnya Pencipta.....
-----------------------------------------------
Siapa kita untuk membangga diri?

Radio Islamik (Indonesia)

" ISLAM DIHAYATI, RAJA DITAATI, RAKYAT DINAUNGI "

Suara Bacaan Yang Tetap Diingati

Berita Kepada Kawan

Pengorbanan

Dari Ku Untuk Mu

Logo KPM Kini

Logo KPM Kini

Ikhlas Bertugas - Menginsafi Perjalanan Ini

Tuesday, March 13, 2012

Ke Manusia ke @ Ke Binatang ke ?



Suspek kes bunuh Dirang akan didakwa di mahkamah secepat mungkin

Harian Metro Selasa 13 Mac 2012

PASIR GUDANG: Ketua Polis Johor, Datuk Mohd Mokhtar Mohd Shariff berkata, polis sedang berusaha menyiapkan kertas siasatan kes bunuh dan bakar kanak-kanak malang, Nurul Nadhirah Abdullah, 5, secepat mungkin bagi membolehkan suspek kes itu dihadapkan ke mahkamah dengan segera.

Beliau berkata polis sedang menunggu beberapa lagi laporan daripada Jabatan Kimia untuk menyiapkan kertas siasatan itu sebelum dikemukakan kepada pihak Pendakwa Raya untuk tindakan.

"Saya telahpun mengarahkan timbalan saya, Datuk Ismail Yatim yang mempengerusikan pasukan khas bagi menyiasat kes ini untuk siapkan kertas siasatan secepat mungkin," katanya kepada pemberita ketika mengunjungi keluarga Nurul Nadhirah atau lebih dikenali sebagai Dirang di Flat Seri Delima, Bandar Seri Alam Pasir Gudang di sini hari ini.

Sambil menyifatkan individu yang terlibat dalam kes bunuh dan bakar kanak-kanak itu sebagai penjenayah kejam, berhati binatang dan tidak berperikemanusian menyiksa insan kerdil yang tidak berdosa, beliau menegaskan suspek yang terlibat akan dihadapkan ke muka pengadilan secepat mungkin.


Katanya tiga daripada empat suspek termasuk seorang wanita berumur 30 hingga 40 tahun itu didapati positif dadah jenis metamphetamine dan "ice" manakala dua daripada suspek mempunyai rekod jenayah lampau bagi kesalahan dadah dan curi. - Bernama
___________________________________________________________________________________________

Ucapan takziah dan simpati kepada keluarga Nurul Nadirah Abdullah di atas kematian yang amat tragis dan lebih menyayat hati apabila mayatnya ditemui dalam keadaan rentung di Nusa Damai, Johor Bahru semalam. Hancur luluh jiwa bagi sesiapa yang menghadapi musibah sebesar ini. Hanya manusia yang tidak berperikemanusiaan sahaja yang sanggup melakukan perbuatan terkutuk ini.

Polis semalam mengesahkan mayat rentung yang ditemui di sebuah ladang kelapa sawit di Nusa Damai, Pasir Gudang di Johor Baharu 8 Mac lalu adalah Nurul Nadhirah atau Dirang.

Nurul Nadhirah dilaporkan hilang pada 1 Mac lalu kira-kira 11 pagi ketika keluar untuk membeli mee segera dan telur di kedai runcit di kawasan flat kediamannya.

Apalah dosa bagi seorang kanak-kanak yang tidak mengerti apa-apa ini sehingga beliau dijadikan korban bagi memenuhi nafsu mereka yang bertuhankan syaitan. Tidak ada maaf bagi mereka yang melakukan perbuatan sekejam ini.

Peristiwa penculikan dan pembunuhan kanak-kanak bukan berlaku sekali, tetapi sudah kerap berlaku di negara ini

Apakah budaya sopan santun dan hormat menghormati yang dahulunya amat menebal dalam masyarakat Malaysia sudah semakin hilang sehingga penjenayah sudah semakin berani melakukan perbuatan luar dari kewarasan akal manusia.

Justeru,ibu bapa sukar melepaskan anak-anak mereka ke sekolah atau ke taman permainan kerana bimbang nasib yang sama akan menimpa anak-anak mereka pula.

Maka anak-anak tidak harus dibiarkan berseorangan bermain di taman-taman permainan atau ke kawasan berhampiran melainkan perlu pemantauan ibu bapa dan penjaga.

"Sesungguhnya punca kepada jenayah seperti ini ialah kerana manusia tidak takutkan Allah SWT. Ketakutan kepada Allah SWT itulah yang akan mencegah manusia melakukan jenayah, bukannya undang-undang buatan manusia"


Bersamalah kita mendoakan semoga roh allahyarhamuha ditempatkan di kalangan hamba-hambaNya yang soleh.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

mYcALeNdEr

TUAN ADALAH SAHABAT SAYA


BUAT SAHABAT YANG LAHIR PADA HARI INI SELAMAT MENYAMBUT HARI LAHIR DENGAN SENTIASA MUHASABAH DIRI KE ARAH KEBAIKAN

"Insan Berkualiti Sentiasa Berusaha Menambahkan Amal Makruf dan Sentiasa Berusaha Mengelakkan Nahi Mungkar"

KLIK SIARAN PILIHAN ANDA

mY pLAYLIST

&&&&&&&&&&&&& POP Yeh Yeh Ungu

Kelih-Dengar deh