.................
................................................
....Hebatnya Pencipta.....
-----------------------------------------------
Siapa kita untuk membangga diri?

Radio Islamik (Indonesia)

" ISLAM DIHAYATI, RAJA DITAATI, RAKYAT DINAUNGI "

Suara Bacaan Yang Tetap Diingati

Berita Kepada Kawan

Pengorbanan

Dari Ku Untuk Mu

Logo KPM Kini

Logo KPM Kini

Ikhlas Bertugas - Menginsafi Perjalanan Ini

Thursday, June 2, 2011

Taklimat SIP untuk pegawai akademik JPN dan PPD

Mulai awal bulan Jun 2011, hari pertama dan hari kedua, saya diberi tugas untuk menyampaikan taklimat mengenai hala tuju pengurusan KPM dalam aspek kurikulum dan akademik yang perlu dilaksanakan oleh pegawai akademik di JPN dan PPD. 1 Jun bertempat di Bilik Gunasama Bangunan Pesekutuan Kota Bharu dan 2 Jun di PPD Pasir Mas dengan dipengerusi sendiri oleh YBrs. Tuan KSPA JPN, saya memaparkan fokus KPM berkenaan SIP dengan kepentingannya dalam SIParter (urusetia IAB), SISc (urisetia BPG), SEP (urusetia BPSH), Memperkasakan SK (Urusetia BPSH),Pemantauan Akademik dengan menepati kehendak Prosedur Kualiti ISO (Urusetia BPSH), PBS (Urusetia LP).

Setiap pegawai akademik perlu meningkatkan usaha bantu bimbing sekolah agar band dalam SIP dapat dipertingkatkan mutunya menjadi semakin baik sama ada dalam SKPM maupun GPS @ GPM. Dalam SEP, tumpuan diberi kepada semua sekolah dalam band 3,4 dan 5 agar berubah kepada band yang lebih baik lagi manakala dalam memperkasakan SK, tumpuan hendakklah diberi dalam meningkatkan pencapaian GPS dari julat 3.00 - 3.99 atau 2.00 - 2.99 menjadi 1.00 - 1.99.

Saranan oleh Tuan KSPA agar segala data perlu update dan dihayati oleh semua pegawai akademik dan yang telah dipertanggungjawabkan sebagai pegawai meja SIP termasuk subnya agar berperanan dengan baik dan bekerja dengan penuh komitmen lagi dedikasi.

Lawatilah sekolah, pantaulah guru dalam melaksanakan P & P yang cemerlang, tolong bantulah mereka kerana kemungkinan ada dikalangan yang tahap kontennya tinggi tetapi tahap pedagoginya rendah atau sebaliknya. Juga cadangan Tuan KSPA setiap guru sepatutnya ada KPI tugasan untuk pelajar sepanjang masa sepanjang tahun dengan meliputi semua tajuk. Laksanakan setiap kelas di mana sebelum ini fokus hanya kelas peperiksaan semata-mata. Maka semestinya di sekolah akan dapat merealisasikan team work yang sebenarnya. Semua guru membina sekolah dengan penglibatan semua murid bukan sahaja dalam intelek tapi juga kemahiran dan nilai murni. Insyaallah kehendak FPK akan dicapai.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

mYcALeNdEr

TUAN ADALAH SAHABAT SAYA


BUAT SAHABAT YANG LAHIR PADA HARI INI SELAMAT MENYAMBUT HARI LAHIR DENGAN SENTIASA MUHASABAH DIRI KE ARAH KEBAIKAN

"Insan Berkualiti Sentiasa Berusaha Menambahkan Amal Makruf dan Sentiasa Berusaha Mengelakkan Nahi Mungkar"

KLIK SIARAN PILIHAN ANDA

mY pLAYLIST

&&&&&&&&&&&&& POP Yeh Yeh Ungu

Kelih-Dengar deh