.................
................................................
....Hebatnya Pencipta.....
-----------------------------------------------
Siapa kita untuk membangga diri?

Radio Islamik (Indonesia)

" ISLAM DIHAYATI, RAJA DITAATI, RAKYAT DINAUNGI "

Suara Bacaan Yang Tetap Diingati

Berita Kepada Kawan

Pengorbanan

Dari Ku Untuk Mu

Logo KPM Kini

Logo KPM Kini

Ikhlas Bertugas - Menginsafi Perjalanan Ini

Saturday, June 25, 2011

KUIZ MUTIARA FELDA 2011



Pada hari ini bermula jam 10.00 pagi berlangsunglah kuis mutisrs Felda anjuran bersama FELDA dan KPM serentak seluruh sekolah STF FELDA di negara ini. Kuiz ini terdiri dari 3 Bahagian iaitu:

1. Ujian Bertulis Sekolah Rendah (1 jam 30 minit) - Terdiri dari Bahagan A dan Bahagian B. Bahagian A terdiri dari 40 soalan objektif dan Bahagian B terdiri dari 8 soalan struktur. Soalan terdiri dari disiplin ilmu Sains, Matematik, Bahasa Ingeris dan Pendidikan islam. Soalan selain dari Pendidikan Islam aalah dalam Bahasa Inggeris. Melibatkan pelajar Tahap 2 seramai 4 orang setiap sekolah.

2. Ujian Bertulis Sekolah Menengah (1 jam 30 minit) - Terdiri dari Bahagan A dan Bahagian B. Bahagian A terdiri dari 40 soalan objektif dan Bahagian B terdiri dari 8 soalan struktur. Soalan terdiri dari disiplin ilmu Sains, Matematik, Bahasa Ingeris dan Pendidikan islam. Soalan selain dari Pendidikan Islam aalah dalam Bahasa Inggeris. Melibatkan pelajar Tingkatan 2 atau 3 melibatkan 4 orang setiap sekolah.

3. Spelling Quiz - ( 1 jam) - Terdiri dari 3 Bahagian A, B dan C. Semuanya dalam Bahasa Inggeris. Melibatakan pelajar Tahap 2 seramai 2 orang setiap sekolah.

Sempat memantau ke Pusat Kuiz di SK Kemahang 2, Tanah Merah dimana tahun-tahun sebelum ini hanya dilakukan di satu pusat iaitu SK Chiku 2, Gua Musang. Maka jauh lah perjalanan dari Kemahang ke Chiku, Gua Musang dan terpaksa bermalam sebelum hari pertandingan kuiz berlangsung.

Semasa menunggu selesainya program, sempat juga meninjau kawasan sekolah SK Kemahang 2, di mana pada pendapat saya merupakan sekolah yang sentiasa lestari dengan suasana kebersihan dan keindahan di atas landskap yang begitu menarik. Tiada kawasan yang tak dijaga. Tahniah kepada pihak pengurusan sekolah dan kakitangannya. Jika ini dah merupakan BUDAYA, semakin hebatlah sekolah ini.

Pokok Kurma dah besar dan telah mengeluarkan buahnya seperi di Tanah Arab.

Selesai sekitar jam 12.00 tengah hari dengan jaudah makan tengah hari yang dibiayai sepenuhnya oleh pihak FELDA.

Terima kasih kepada pihak pengurusan FELDA Wilayah Gua Musang, Guru Besar SK Kemahang, guru-guru dan semuanya dalam menjayakan kuiz pada kali ini.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

mYcALeNdEr

TUAN ADALAH SAHABAT SAYA


BUAT SAHABAT YANG LAHIR PADA HARI INI SELAMAT MENYAMBUT HARI LAHIR DENGAN SENTIASA MUHASABAH DIRI KE ARAH KEBAIKAN

"Insan Berkualiti Sentiasa Berusaha Menambahkan Amal Makruf dan Sentiasa Berusaha Mengelakkan Nahi Mungkar"

KLIK SIARAN PILIHAN ANDA

mY pLAYLIST

&&&&&&&&&&&&& POP Yeh Yeh Ungu

Kelih-Dengar deh