.................
................................................
....Hebatnya Pencipta.....
-----------------------------------------------
Siapa kita untuk membangga diri?

Radio Islamik (Indonesia)

" ISLAM DIHAYATI, RAJA DITAATI, RAKYAT DINAUNGI "

Suara Bacaan Yang Tetap Diingati

Berita Kepada Kawan

Pengorbanan

Dari Ku Untuk Mu

Logo KPM Kini

Logo KPM Kini

Ikhlas Bertugas - Menginsafi Perjalanan Ini

Friday, June 10, 2011

Majlis Perasmian Penutup SKSPM 2011

Pada malam Khamis 9 Jun 2011 jam 8.30 malam bertempat di Dewan Nurani Kampus Kesihatan USM Kubang Kerian telah berlangsung Majlis Perasmian Psnutup Seminar Kecemelangan SPM 2011. Majlis disempurnakan oleh YBgh. Prof. Datuk Dr. Mafauzy Mohamed, Pengarah Kampus USM. Prtogram ini bermula sejak 4 Jun 2011.

SKSPM 2011 merupakan program tahunan yang kini memasuki usia 17 Tahun. Program yang dikendalikan oleh gabungan mahasiswa USM ini bertujuan meningkatkan penguasaan kemahiran dalam teknik manjawab soalan mata pelajaran utama dalam SPM yang akan ditempuhi oleh pelajar pada penghujung tahun ini. Untuk kali ini ia melibatkan seramai 127 orang pelajar yang datang dari sekolah-sekolah berlainan PPD dengan dibantu oleh seramai 80 orang mahasiswa yang bertindak sebagai fasilitator.

Selain dari itu, satu kelebihan buat pelajar ini ialah merasaikan suasanan kampus dengan budaya study yang agak berlainan dengan sekolah. Di sini mereka didedahkan dengan budaya kerja berkumpulan dan "soft skill" yang agak mantap bagi menhgasilkan manusia yang berguna untuk diri, keluarga, negara tanpa mengkesampingkan agama untuk bahagia didunia dan diakhirat.

Sebelum perasmian, saya diberi peluang untuk berucap selaku mewakili Jabatan Pelajaran Negeri. Apa yang diperolehi sepajang 5 haari berkampung di kampus ini, pelajar diharao agar dapat menghayati dan mengamalkannya apabila kembali ke sekolah nanti. 127 orang ini hendaklah berusaha untuk memperolehi kecemerlangan A+ bagi setiap matapelajaran yang diambil.

Antara intipati ucapan YBhg. Prof Datuk ialah setiap manusia khususnya pelajar dan mahasiswa hendaklah mempunyai jati diri dan daya juang yang tinggi bersama modal insan yang hebat untuk membawa negara kita menjadi sebuah negara maju sebagaimana yang dikehendaki. Tiada gunanya tinggi ilmu tetapi merosakn agama dan ketamadunan bangsa

Turut berada bersama dalam majlis ini ialah En. Hafis Assad selaku Ketua Penolong Pendaftar HEP , USM.

Majlis diserikan dengan pelbagai persembahan kreativiti pelajar dan berakhir jam 10.30 malam.

Ucapan tahniah dan terima kasih kepada Tenaga Penceramah dari kalangan Guru Cemerlang Negeri Kelantan yang kerap melibatkan kan diri dalam program ini. Jasa tuan tetap kami hargai.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

mYcALeNdEr

TUAN ADALAH SAHABAT SAYA


BUAT SAHABAT YANG LAHIR PADA HARI INI SELAMAT MENYAMBUT HARI LAHIR DENGAN SENTIASA MUHASABAH DIRI KE ARAH KEBAIKAN

"Insan Berkualiti Sentiasa Berusaha Menambahkan Amal Makruf dan Sentiasa Berusaha Mengelakkan Nahi Mungkar"

KLIK SIARAN PILIHAN ANDA

mY pLAYLIST

&&&&&&&&&&&&& POP Yeh Yeh Ungu

Kelih-Dengar deh